Obecnie dla wielu firm podstawą komunikacji z klientem jest strona internetowa, oraz poczta elektroniczna.
Coraz popularniejszą formą reklamy wśród klientów jest e-mailing. Polega on na wysyłaniu do klientów np. sklepu internetowego treści reklamowych. Można w nich zawrzeć np. informację o nowych produktach czy promocjach. Dzięki temu przypomnimy klientowi o naszym istnieniu i poinformujemy o nowej ofercie. Rozwijając naszą stronę internetową warto zaopatrzyć ją w ciekawe aplikacje internetowe. Może być to np. prosty formularz kontaktowy, znacznie ułatwi to kontakt z klientem. Niektórym z odwiedzających stronę może nie chcieć się wchodzić na swoją skrzynkę pocztową i wysyłać wiadomość elektroniczną tu może zrobić to bezpośrednio ze strony www. Inne aplikacje bazodanowe pozwolą na łatwe zarządzanie towarami dostępnymi w naszym sklepie. Możemy zakupić specjalne aplikacje na własne potrzeby, i wykonywać za pomocą telefonu komórkowego czynności które wcześniej dostępne były tylko dla komputerów. Obecnie rozwój technologii komputerowych, sprawił że komputery wspomagają wiele dziedzin naszego życia. Przykładem będzie z pewnością oprogramowanie dla firm, dzięki któremu wiele codziennych prac, będzie o wiele łatwiejszych. Przykładem może być najprostszy arkusz kalkulacyjny, za pomocą którego możemy przygotowywać różnego rodzaju tabele, czy wykresy.
Z pewnością również przygotujemy w nim dokumenty księgowe, wystawimy fakturę, bądź też złożymy zeznanie podatkowe. Jednak aby tak skonfigurować tego rodzaju arkusz potrzebna będzie osoba, która zna się na obsłudze tego programu.
Obecnie wiele programów dostosowanych jest konkretnie do potrzeb pewnych zawodów, bądź też komórek organizacyjnych w przedsiębiorstwach. Jednak oprogramowanie dla różnych komórek może się różnić przez co wymiana danych może być utrudniona, dla tego konieczna może być integracja systemów informatycznych. Dzięki temu dane moą być przekazywane pomiędzy różnymi działami firmy, nawet jeżeli oprogramowanie nie było pierwotnie do tego celu przystosowane. Szybki obieg dokumentów, ich archiwizacji, czy też tworzenia raportów będzie bardzo prosty.