E-mail to jeden z największych wynalazków ery Internetu.
Za pomocą prostej wiadomości każdy może komunikować się z kimkolwiek w ciągu kilku sekund. Ta niemal natychmiastowa komunikacja sprawia, że jest to świetne narzędzie marketingowe. Oto kilka rad, które pokażą Ci, jak wykorzystać moc e-maili w celach marketingowych.Utrzymuj swoje e-maile tak osobiste, jak to tylko możliwe. Wykazano, że kiedy klienci czują osobisty związek z firmą, są bardziej skłonni do kontynuowania relacji. Używaj imion i nazwisk swoich klientów w wysyłanych do nich e-mailach i dziękuj im w osobisty sposób. To da im wrażenie, że Twoja firma dba i może przejść długą drogę w kierunku zwiększenia sprzedaży.Bądź wytrwały w swoich próbach dotarcia do klientów. Nie musisz codziennie wysyłać e-maili, ale pamiętaj, że możesz nie przyciągnąć uwagi klienta lub firmy, dopóki nie zostanie on kilkakrotnie narażony na Twoją markę lub produkty. Dotykaj bazy często, ale nie tak często, żeby wydawało się to zbyt denerwujące.Aby klienci byli podekscytowani otrzymywaniem e-maili, daj im specjalne zniżki lub promocje za pośrednictwem wysyłanych biuletynów. Korzystanie z e-mail marketingu w ten sposób zapewni klientom zwrot czasu poświęconego na czytanie e-maili i najprawdopodobniej zyska również rekomendacje. Dobry program poleceń może zwiększyć liczbę klientów.Dostarcz swoim klientom przydatne wskazówki lub informacje w każdym biuletynie marketingowym. Pomyśl o biuletynie jako o okazji do wykazania się swoją wiedzą w swojej dziedzinie.
Twoi klienci będą Ci bardziej ufać, gdy zobaczą, ile wiesz, i będą bardziej skłonni do kupowania od Ciebie produktów lub usług.Spróbuj zaangażować klienta, używając tematu e-maila.
Twój e-mail musi przyciągnąć uwagę czytelnika w chwili, gdy wyląduje w jego skrzynce odbiorczej, w przeciwnym razie może trafić do kosza. Jeśli masz słaby lub nieciekawy temat, dokładnie tak się stanie. Spróbuj więc urozmaicić swój temat z odrobiną kreatywności.Twoja kampania e-mail marketingowa będzie skuteczniejsza, jeśli ułatwisz klientom rezygnację z subskrypcji. Może się to wydawać paradoksalne, ale ludzie będą ci bardziej ufać, jeśli sprawisz, że poczują, że mają kontrolę. Umieść link rezygnacji z subskrypcji w widocznym miejscu, aby mogli go łatwo znaleźć.Jeśli używasz obrazów w biuletynach e-mail, umieść tekst po prawej stronie obrazów. Badania pokazują, że klienci znacznie częściej klikają link lub przycisk umieszczony po lewej stronie obrazu niż ten, który jest umieszczony w dowolnym innym miejscu na stronie.Zbieranie i analizowanie statystyk jest tak samo ważne dla sukcesu kampanii e-mail marketingowej, jak dla witryny biznesowej. Zainwestuj w oprogramowanie, które pozwala śledzić skuteczność każdego e-maila, od tego, jaki procent Twoich e-maili jest faktycznie otwieranych do tego, ile kończy się anulowaniem subskrypcji.Zaoferuj swoim odwiedzającym bezpłatny kurs szkoleniowy prowadzony przez e-mail. Musisz opracować określoną liczbę odpowiedzi automatycznych, dzieląc lekcję na sekcje. Cztery do sześciu odcinków powinno być odpowiednią ilością. Upewnij się, że treść jest zarówno pouczająca, jak i niepowtarzalna. Zaplanuj wysyłanie sekcji pojedynczo co 24 godziny. Może to zapewnić Ci szereg korzyści, takich jak ulepszanie witryny, zdobywanie zaufania klientów, rozwijanie autorytetu i budowanie bazy e-mailowej.Ze względu na szybkość i prostotę e-mail jest świetnym wynalazkiem, który pozwala ludziom komunikować się przy niewielkim nakładzie czasu i wysiłku. Dzięki tym atrybutom e-maile mają nieograniczony potencjał marketingowy. Mamy nadzieję, że będziesz pamiętać o radach zawartych w tym artykule, aby jak najskuteczniej korzystać z e-mail marketingu.