W czasach, gdy jeszcze nie istniał internet, najlepszą formą reklamy, a ściślej mówiąc rekomendacji, produktu był przekaz ustny.

Znajomi i członkowie rodziny polecali sobie nawzajem różnego rodzaju produkty, które wcześniej wypróbowali. Dzisiaj, gdy w każdym domu króluje internet, najlepszą formą reklamy i rekomendacji usług oraz produktów jest właśnie internet. Szczególnie media społecznościowe postrzegane są przez bardzo wiele osób jako centrum marketingu rekomendacji, ponieważ zamieszcza się tam najwięcej reklam, a także opinii o produktach i usługach. Zapewne ta forma rekomendacji i reklamy jest bardzo skuteczna, ponieważ dociera do znacznie większej grupy odbiorców niż w czasach, gdy internet jeszcze nie istniał. Dzięki social mediom można zareklamować i zarazem zarekomendować swoje lub czyjeś usługi, bądź produkty, nie tylko w swojej miejscowości, jej okolicach, czy nawet w całym kraju, bądź też na całym kontynencie, ale także na całym świecie.

Korzystanie z usług marketingu rekomendacji

Kto zajmuje się marketingiem rekomendacji?

Marketing rekomendacji jest sposobem, dzięki któremu można polecać sobie produkty i usługi, z których już się skorzystało i ma się na ich temat wyrobioną opinię. Rekomendowaniem produktów i usług może zajmować się każdy, ponieważ wszyscy czegoś używają i coś testują, czasami z potrzeby, a czasami dla przyjemności lub z ciekawości, a jeżeli są zadowoleni z testowanej rzeczy lub usługi, to mogą śmiało i z czystym sumieniem polecić ją innym.
Poza osobami, które dzielą się swoimi opiniami nieodpłatnie, istnieją też profesjonalne firmy, które oferują usługi takie jak marketing rekomendacji. Zadaniem pracowników takich firm jest polecanie, a zarazem reklamowanie, innym osobom usług lub produktów danej marki lub firmy. Szczególnie, gdy jakiejś firmie zależy na tym, aby zwiększyć zainteresowanie swoimi usługami oraz przyciągnąć więcej klientów, zatrudnia wtedy osoby lub firmy, które zawodowo zajmują się marketingiem rekomendacji.