Jeśli chodzi o zwiększenie ruchu organicznego, rankingi nie są jedyną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę.

Organiczne rankingi Google są całkowicie oparte na tym, co jego algorytm określa jako najlepsze wyniki dla danego zapytania. Ogólnie rzecz biorąc, pierwsze kilka wyników na stronie generuje największą ilość kliknięć, ale nie zawsze tak jest. Jeśli znajdziesz sposób na przyciąganie większej liczby kliknięć, nawet jeśli twoje strony zajmują niższą pozycję w wynikach wyszukiwania, niż chcesz, możesz zwiększyć ruch bez przewyższania pozycji konkurencji. Oznacza to, że po utworzeniu strony, którą wyszukiwarka uzna, że warto na nią kierować użytkowników, może ona przyciągać ruch do twojej witryny przez miesiące, a nawet lata po jej opublikowaniu. Obecnie pozycjonowanie stron i branża SEO jest istotną częścią każdej strategii marketingowej. Dzięki pozycjonowaniu i SEO możesz zwiększyć ilość odwiedzeń strony

Najprostszym wyjaśnieniem jest to, że jest to najlepszy sposób na poprawę widoczności online i dotarcie do konsumentów, którzy aktywnie poszukują informacji oraz produktów w sieci.

Zapewnia również wiele innych korzyści, których nie oferuje żadna inna taktyka marketingu cyfrowego. Dla jednych największą zaletą jest to, że pozwala im zdobywać nowych klientów bez płacenia za przestrzeń reklamową. Inni uważają, że wyniki organiczne generują jeszcze więcej kliknięć i uwagi niż reklamy. Poza tym odpowiednia strategia może również pomóc poprawić reputację marki i wyprzedzić konkurencję. Biorąc pod uwagę wszystkie te wyraźne zalety, nie ma powodu, aby nie optymalizować swojej witryny, warto zatem dowiedzieć się o tym pozycjonowanie i SEO czym jest. Ponadto daje to możliwość dotarcia do odbiorców, którzy już rozważają zakup lub zawarcie umowy z usługą, zwiększając szanse, że twoje komunikaty marketingowe przełożą się na sprzedaż i potencjalnych klientów. W zależności od charakteru tematu może być konieczne aktualizowanie strony co kilka miesięcy. Może być również konieczne dodanie ulepszeń, jeśli konkurencja zdecyduje się kierować reklamy na to samo słowo kluczowe.