Kiedy prowadzimy sklep internetowy, z pewnością należy zadbać o odpowiednią promocję.
W internecie można znaleźć wiele różnych form promocji, można na przykład zamieścić nasz banner reklamowy. Najlepiej będzie zamieścić nasza reklamę na portalach, tematycznie zbliżonych, do zamieszczanej przez nas strony. Dobrze będzie wybrać formę, reklamy, która nie będzie zbyt agresywna, czasem przeglądając serwisy informacyjne, widzimy wiele reklam, które podążają za suwakiem. Ciężko jest je zamknąć sprawia, to że zniechęcamy się nie tylko do serwisu, ale również do emitenta danej reklamy. Z pewnością warto stawiać na metody promocji, które będą przenikały do użytkownika niezauważone. Dobrym przykładem będzie pozycjonowanie stron, wynikach wyszukiwania, wówczas nasza strona, awansuje z czasem, na lesze miejsca, zyskujemy, wówczas większą liczbę odwiedzin, co powoduje, iż będziemy mogli liczyć na powiększenie obrotów w naszym sklepie internetowym. Pozycjonowanie, jest dla odbiorcy niezauważalne, co więcej internauci, uważają wyszukiwarki, za wiarygodne źródło, i ufają wynikom. Przez co niejako, ufają że strony znajdujące się najwyżej będą najbardziej trafnymi, na ich zapytanie. Samo pozycjonowanie, nie jest łatwym i jednoznacznym zabiegiem, bardzo często należy wykonać cały szereg, różnego rodzaju działań, aby zapewnić pozycjonowanej stronie odpowiednie miejsce.
Przykładem może być odpowiednia optymalizacja, która powinna być przeprowadzona, przez osobę, która wie jak najlepiej przygotować stronę do pozycjonowania.
Z pewnością optymalizacja, będzie ułatwieniem, może być to przykładowo usprawnienie linkowania wewnętrznego, przez co nasze podstrony będą się lepiej indeksowały. Obecnie kładzie się duży nacisk na pozycjonowanie Long Tail, czyli długi ogon. Dzięki niemu możemy zyskać wiele dodatkowych wejść niskim nakładem pracy, można wykorzystać do tego celu dobre opisy i teksty na stronie. Przykładowo w przypadku sklepu internetowego, dzięki dobrym opisom produktów zyskamy wiele wejść, które przyłożą się na włożenie zamówienia.